I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari minum

mari minum

Dec 2, 2007

back from the holiday

salam kepada semua..aku baru je balik dari ipoh, balik jumpe family.dah lame rasenye tak balik.itupun, aku minta cuti, kalau tak, terpaksa tunggu cuti yang akan diberikan pada 20hb ni smpi 27hb..anyway, aku balik ipoh mase hari jumaat lepas, cuti hujung minggu je.aku kuar sebelum solat jumaat, then solat kat masjid jamek.planning asal aku pada mulanya nak lawat 'adik' aku je dulu sebelum amik bas, last2 die call aku cakap die demam teruk.nak pegi klinik, nak minta MC.sebab tak larat nak keje.then makin meluap2 la semangat aku nak melawat die.
since rumah 'adik' aku dekat ngan rumah pak uda, aku pun call la pak uda aku, cakap nak datang umah die.nak lunch kat sane.saje, lame dah tak datang umah die.ehm.aku smpi kat rumah pak uda aku dalam kul 3, dan 'adik' aku pun dah pegi klinik ngan kawan die.takpe,lepas die jumpe dr, baru aku jumpe die.sembang punye sembang dengan mak uda dan pak uda aku, tup2 dah kul 4 lebih.tak sedar pun, sembang2 sambil makan. then dekat2 kul 5, 'adik' aku call, cakap die dah dapat MC.dan die decide nak balik.kirenye, aku ngan die balik ipoh same2 la.sebab die pun orang ipoh gak, tapi kat chemor laaa..hehe..kiteroang pun amik bas malam, kul 9, bas sri maju, sebab tiket banyak dah habis..
ape yg aku nak cerita kat cnie adalah peristiwa dalam bas sewaktu aku balik ipoh bersama 'adik' aku tu.semasa dalam perjalanan, since die tak berapa sihat, lebih2 lagi lepas dah makan ubat, aku pun suruh die tido je.sepanjang perjalanan tu, asyik berdering je hp die, lepas sorang2 message.aku pun buat donno je la.malas nak busybody.then, die punye bengang sebab asyik kene kaco dengan deringan phone tu, die pun silent kan hp, dan bagi aku pegang.aku pun letak dalam pocket seluar belah kiri..
kisah yang berlaku adalah ketika kiterorang nak dekat2 sampai ipoh.'adik' aku tersedar dari tido, dan minta hp die.aku pun raba2 poket, tgk2 dah takde.aku cuba carik dekat sekitar seat aku, tapi takde jugak..aku dah mula cemas, die apatah lagi.then, aku pun cuba2 suluh kat bawah seat, kot2 dropped dari poket aku kan, tapi takde gak..ehmm..aku pun try call hp die, tapi rupa2nya dah switch off..jeng..jeng..jeng..aku dah dapat agak, somebody curik hp tu..aku pun ape lagi, try call ayah aku..menggelabah aku call ayah aku..

arm: "abah, r u there? i've got a problem here. 'adik's hp has lost.i thought that the hp dropped from my pocket, and somebody take it"

abah: " dah cek ke keliling seat tu.better check over it again."

arm: " i do.but still takde la bah.arm dah try call, and engaged.they has switch off the phone"

abah: " dah kene curi la tu..bile sedar"

arm: " baru je..leh tak abah datang kat bas, kiter cek sekejap"

abah: " tak boleh lah..not legal.that's a public area.kiter takleh cek sorang2.we're not police"

mase aku tgh bercakap ngan ayah aku, 'adik' aku dah menangis2..sebab phone tu adalah kepunyaan arwah ayah die..aku pun sian gak.puas aku cari.smpi tanye2 orang yg duduk nearby dengan aku..tapi aku hampa.smpi la kiterorang smpi kat medan gopeng(station bus ipoh), aku still mencari bile lampu bas dah switch on.tapi hampa..aku suruh 'adik' aku turun dulu..aku frust sangat2 sebab tak jumpe.sebelum aku turun bas, aku beg dekat pakcik driver tu, tolong cari2kan, kot2 terjumpa mase die kemas2 bas nanti..dan aku tinggalkan phone number aku kat die..huhuhu..nak melangkah keluar dari bas, terasa berat sangat kaki ni..yela, bende tu kat aku, last2 hilang..kalau aku dah sedih, inikan si empunya hp kan..

sesampainya aku di rumah, aku pun membuka bungkusan dunkin donut's yg aku beli..sambil makan2 dengan family members aku.tibe2, phone aku ringing..

pakcik: "halo, assalamualaikum"

arm: "ya, wa'alaikumsalam".

pakcik: " dik, pakcik dah tgk dan kemas2 bas..tak jumpe la hp tu"

arm: "ehmm..takpelah pakcik.takde rezeki la nampaknya..huhu"

nampaknya, phone tu benar2 hilang...dan 'adik' aku tu teramat la sedih.dekat 2 hari die senyap je, bile aku call umah tanye kabar, die asyik mengadu rindu kat hp.

adik: "abg, mama cakap kan, hp tu hilang umpama macam orang tu hilang daripada family kite je".."abg, adik rindu kat hp tu..dah la abah adik dah takde,skang ni, hp abah adik pun dah hilang.."

aku taktau nak cakap camne..sedih gile rasenye bile die cakap camtu..aku tak mampu nak buat ape2 dah..mende dah nak jadi kan..ape yg aku harapkan, semoga pencuri atau sape2 yg amik hp tu akan dikenakan pengajaran yg sewajarnya.huhuhuhu

3 comments:

Anonymous said...

uu.. sedih la plak cte ni. mm, kalo me at ur place, of cos rse guilty jgk. yela, hilang time bende tu kat tgn kite kn. tp nk wat cane. malang xberbau kn.

neways, "adik"?? wats dat mean? haha. watever. =p

ArMs' said...

memang sedih mase tu..and i taktau nak buat camne..dah habis ikhtiar pun..anyway, 'adik' tu adalah someone special in my life..

-LyS- said...

ish2..jht tol sape yg curi tu..hmm..nk wut cmne kan..xde rezki..
haah..adik tu ade symbol ' ' lg.huhu