I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari minum

mari minum

Apr 7, 2008

study week --> final exam --> PRACTICAL

5 mei 2008..tarikh bermulanya latihan industri aku setelah berhempas pulas selama 6 sem.. dan kali ini, ilmu-ilmu yang telah aku pelajari selama ini akan diduga pabila tibanya saat-saat latihan industri a.k.a praktikal..

minggu lepas, aku and the gang sempat keluar pada hujung minggu untuk mencari-cari rumah sewa di sekitar sri damansara, SD 6.. kira-kira pukul 11, kami telah keluar daripada kampus untuk terus bergerak ke rumah rakan kami, fariq, yang terletak di wangsa maju..setelah sampai di wangsa maju, kami pun segera memecut kenderaan datsun (versi lancer) ke UIAM kerana mahu mengambil seorang awek cun kepunyaan rakanku jua, si danial..

started from 1.00 pm, kami mencari2 di sekitar damansara, dari satu flat ke satu flat, namun masih hampa.. dan aku ade menghubungi seorang ajen rumah yang mark up gile2 harga sewa rumah....berikut merupakan perbualan aku bersamanya..

arm: hallo..syaiful speaking here..
apek: ya,ya,ya,...
arm: i saw your advertisement about the house to rent.. my friends and i would like to rent your house..can we??
apek: halo,halo..lu malayu atau cina???
arm: melayu la..why??
apek: tata boleh cakap bahasa malayu kaa???
arm: boleh..ok..camni..sy ade nampak iklan u mau kasi sewa rumah..saya mau sewa..boleh ka??
apek: mana tempat??
arm: flat sri meranti..
apek: owh..sudah habis looo...itu damai punya tempat, ada laa..lu mau kaa??
arm: damai arr..susah maa..saya mau keja dekat sini...berapa lu mau bagi sewa kalau damai?
apek: 6 ratus..no discount..kalau lu tak mau takpa..
arm: haiya..saya belum cakap mau atau tidak..ehmm..takpelah..i'll call you back..

rupa-rupanya, setelah aku tanye-tanye penduduk kat area flat sri meranti atau damai, dorang cakap harga sewanya lebih murah daripada yang apek tu cakap..nasib badan..

kami mencari2 sehingga la ke waktu asar..minyak kete pun dah jatuh separuh..ke sana ke mari kami mencari rumah..dan at last, kami decide utk balik dulu..sebelum balik, singah UIAM jap, anta awek tu, merangkap tukang tangkap gambar kami mase di UIAM..heheh

bersama kete datsun merangkap lancer of the day

0 comments: