I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari minum

mari minum

Oct 7, 2007

penghijrahan kedua..

penghijrahan bilik buat kali kedua nye sepanjang 3 tahun lebih aku berada di UPNM ini..
Pada kali ini, aku akan berpindah ke bilik 4-1, naik satu aras.and after dis, tak boleh la nak turun naik ikut tangga.tinggi skit dari tingkat 3 hari tu..hehe.
penghijrahan kali ini memang memenatkan.walaupun aku telah mengerahkan seramai 5 orang askar bantuan untuk mengangkat barang-barang aku tu,tapi perasaan letih dan penat terlalu menghantui diri aku ni..opss..terlupa pulak nak bagitau bile aku start pindah kan..ini cerita sebenar dan rentetan sebenar kejadian..

pada hari isnin minggu lepas, member aku cakap nanti ade rombakan bilik-bilik penginapan..kirenye satu rumah, ade duduk 4 orang je.so, aku pun berharap sangat nanti aku dapat duk bilk sorang..senang nak manage barang, and boleh buat ape-ape je yang aku nak.anyway, aku dapat satu rumah dengan member-member course yang baik..aku serumah dengan suo kadet, mama minul n shah gorgon.kire orait la kan.and aku pun dapat duk bilik sorang..started by jumaat malam sabtu tu, kiterorang pun berpindah tempat..dari rumah lame ke rumah baru..kirenye majoriti budak2 aku yg duduk kat pangsapuri perwira ni, sumenye kene berpindah bilik.memang dah jadi tongkang pecah blok kiterorang nie..sume barang jadi 'in and out'..

ni merupakan blok yang aku duduk, dan anak panah tu merupakan master bedroom yang diduduki oleh mama minul dan shah gorgon..(aku curik gmbr dari syam ni,hehe)

ehmm..mase mula2 pindah tu, memang bilik lame aku jadi cam haram j je..sakit hati pun ade..tapi berkat keringat askar2 aku, barang2 tu dapat di bawa dengan baik..banyak jugak half time mase proses pemindahan..dan setiap kali half time, minuman yang sedap2 disediakan oleh diriku dan kawan2 yang lain kepada askar2 bantuan kiteroang tu..korang nak tau tak sape askar bantuan tu?? haha..dorang adalah junior aku kat mrsm dulu, merangkap junior kat upnm nie..budak foundation..bukan kes buli eik..minta tolong nie..







ni la serba sedikit wajah barang2 aku..ni baru 10%..berlambak lagi sebenarnye..malas nak tangkap banyak2..setelah bertungkus lumus sepanjang malam tu, akhirnya aku pun selamat berpindah ke bilik yang baru..hehehe..

3 comments:

Wira Nordin said...

baca yasin masuk rumah baru

Anonymous said...

aku naik tingkat 6..sape lagi tinggi..takleh la mandi kat rumah kau lagi

ArMs' said...

haha..ko lagi tinggi syam.ko still leh mandi kat blik lame tu, cuma aku je yang takde..haha..