I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari minum

mari minum

Oct 4, 2007

renovation in progress

ehmm..kali ni aku nak share sikit pasal umah baru family aku yang terletak kat area pengkalan, perak..kirenye, dekat2 dengan pasir puteh dan batu gajah..taktau?? gi cek map malaysia yang detail eik.

rumah baru kiterorang ni terletak di kawasan perumahan yang dinamakan Kinta Perdana..so sape-sape yang pernah dengar nama ni, di sini la terletaknya rumah baru aku.rumahnya banglo setingkat je.bunyi je banglo, tapi kecik je..tanah bahagian belakang umah memang besar.and ade tasik@lombong yang takde lah kotor.ramai gak yang memancing kat situ.so, dengan keluasan tanah yang ade, ayah aku pun buat la extension.gambar kat bawah nie aku amik mase kerja-kerja penyiapan lantai rumah dan yang sewaktu dengannya..



ayah dan mak aku sebagai 'projek manager' telah berbincang untuk menjadikan rumah tersebut yang pada asalnya ade 4 bilik, menjadi 7 bilik..kirenye setiap sorang adik beradik aku yang seramai 5 orang tu dapat satu bilik(termasuk la aku), mak ayah aku satu bilik dan satu bilik khas, yang taktau nak buat ape lagi..bilik-bilik kiterorang tu takde lah besar sangat..tapi nak tau besar ke tak besar, tunggu siap dulu..hehe..ni aku lampir lagi gmbr project manager dgn apek2 cina yang tengah mengerjakan rumah kiteroang tu..







aku berharap rumah akan cepat siap dan sedia untuk diduduki menjelang raya haji nanti..sebab nak raya puase ni pun tak siap2 lagi..huhu

3 comments:

hajarss said...

salam arm.. thx for stop by n left a comment on my blog.. singgah la slalu ek

apek2 tu tgh erect column.. hehehe

Anonymous said...

ye2 arm ade umah baru...
kt mne tu!!

ArMs' said...

rumah aku kat kinta perdana..dkt2 area industri kecil, pengkalan..ehmm..dah 85% siap renovation tu..nanti leh ar datang..hehe