I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari minum

mari minum

Sep 29, 2007

shopping for hari raya

salam sejahtera kepada semua..last saturday, aku telah mengikuti satu trip bersama 'adik' kesayangan untuk pergi membeli-belah..punya la die planning nak kuar semalam(sabtu,29 sept)start dari khamis..aku naik pening memikirkan ape yg die planning..nak gi uda ocean@UO, nak gie times square, sg wang, jalan TAR,pusat beli belah tak pernah takde diskaun,Sogo, and maju junciton..pastu nak berbuka kat Medan MARA..huhu.bile pk2 balik, mcm impossible je nak pegi sume2 tempat tu..yela, banyak gile tempat..konon2 nak shopping raya..haha..

so,semalam, aku pun bangun awl pagi..tka awl pun, 7.30, siap terlepas sahur n subuh aku, dan terus call 'adik' aku tu...bincang balik kul bape nak kuar..ehm..last2 die decide kul 10 nak gerak kuar,..sebab nak pegi banyak tempat..dlm kul 10.30, baru aku kuar dari tempat aku nie..kul 10 lagi, 'adik' aku tu dah naik bas dari tempat die..hampeh, aku mesti terlewat smpi..lmbt smpi dari die..huhu..ternyata sangkaan aku benar belaka..aku lewat smpi..dlm kul 11.30 baru smpi central market@CM..die dah sampai dlm kul 11..alah, 1/2 jam je tunggu..takpekan..haha..

then, kami pun bincang2 lagi..teruskan destinasi pertama ke UO,die beli belah kat sini..die kate murah.memang murah, tapi aku tak berkenan pun..lepas UO, aku request nak gi times..nak cari pakaian ku utk raya..lagi 2 minggu je beb..kami pun pergilah times square.punyelah penat nak menapak dari stesen hang tuah tu, aku pun minta die 'half time'..means, aku nak rehat..lepas tenaga dah recover skit, kami pun menuju ke butik Baleno..ternyata pakaian kat situ menarik..belum sempat aku masuk butik tu, aku dah aim selai baju yg die pamerkan..terus angkat beb..haha..lepas butik Baleno, gi metrojaya.konon2 nak beli suar renoma, tapi cawat suar tu skit punye besar daa..dah la aku ni rendah, kang nampak lagi rendah lak..aku tak puas hati..aku nak cari suar kat tempat lain..suar khakis je sebenarnye..tapi nak cari yg elok2 la..leh pakai lame.hehe..ehmm.tgh syok berjalan and berbual selepas kuar dari metrojaya tu, nampak lak butik hush puppies..aku ajak 'adik' aku masuk situ..sudah nampak suar khakis idaman aku..hehe.dengan tanpa dakwa dakwi lagi, aku terus mencuba suar khakis tersebut..best2..mantap..lalu, aku pun membayar di cashier..



lepas dah penat shopping mopping kat times, 'adik' aku cakap die nak gi sg wang..nak cari beg..tapi aku cakap tak sempat..sebab mase tu pun dah nak asar..nanti nak gi sogo lagi, jalan TAR lagi..so, kiteroang decide pegi terus ke masjid jamek..odw ke stesen hang tuah dari times, aku call makcik aku yg ade kat perak..saje, lame tak dgr kabar..lepas sorang2 nak cakap ngan aku..huhu..lepas mak yang, cik tun, n mak su aku..gilir2 cakap..lame gak arr..naik panas telinga aku..dah la nak cakap kene loghat perak..ehm..ok2.sambung citer..sesampainye di masjid jamek, akupun terus gi solat asar kat sane..then gi tgk2 barang kat area jalan TAR tu..'adik' aku nak cari keronsang utk mama n kakak die..aku pun 4low jela..tapi, tak tipu la aku cakap kat orang..skit punye ramai ke manusia kat situ..nak jalan macam merangkak je..rase2nye kalau aku 'forward roll' lagi laju dari aku berjalan kat situ..lepas dah beli2 keronsang n kek coklat yg teramat sedap kat jalan TAR tu, kami pun terus menuju ke medan mara..member aku dah tunggu dgn junior 2 orang..sepupu aku dgn pakwe die pun dah sampai..ha, lagi sorang tak timbul2 lagi..siut tul..sume skali 8 orang akan berbuka same..memang best..berbuka ramai2..mase aku smpi kat medan mara tu, dah pukul 6..tapi sempat gak lagi aku ajak 'adik' aku gi maju junction, nak bayar bil maxis, then gi sogo..dapat la jumpe selai kemeja lengan pendek.john langford,.mak aii,,sumenye berjenama aku beli..hah..sekali sekala..dlm kul 6.30, patah balik gi medan mara, then terus amik lauk pauk yg sodap2..haha..

setelah kekenyangan, aku ngan kawan2 pun 'adik' aku balik ke umah sewa die, dan di sana, aku diberikan hadiah birthday aku..comforter warna pink..huhu..ade la pulak barang2 aku berwarna pink..lantaklah, yg penting, memang aku perlukan comforter skang nie..hehe..thanks ye dik..lebey kurang kul 10 lebey, kami pun pulang ke tempat kami di sg besi..huhu..hari yg penut memenatkan..memang penat..huhu..tapi enjoy beb..shopping sakan..

2 comments:

LiYaNa said...

gile sakan soping....
mantaappppp...
huhuu...

Anonymous said...

haha..ingat pompuan je..rupa2nya lelaki pun gila..:p